علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

شیعه درقرآن


خداى سبحان مى فرماید (ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات اولئک هم خیرالبریة )
آنان که ایمان آوردند وکارهاى شایسته انجام دادند, همانا آنان بهترین مردم هستند.
جـلال الـدیـن سـیوطى (دانشمند بزرگ اهل سنت ) در تفسیرمعروفش به نام ((الدر المنثور فی التفسیر بالماثور)), در تفسیر این آیه ,چنین مى نویسد ابو هریره گوید: آیا از مقام ومنزلت فرشتگان نزد خداوندتعجب مى کنید؟ به آن کسى که جانم در دسـت اواسـت سـوگـنـد, بـه تـحقیق مقام بنده مؤمن نزد خداوند در روز قیامت , بالاتر از مقام فرشته است اگر مى خواهید بخوانید (ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة ).
عـائشـه گـویـد: بـه رسـول خدا(ص ) عرض کردم : گرامى ترین بندگان نزد خداوند چه کسانى هستند؟ فرمود اى عائشه ! آیا نمى خوانى این آیه را (ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة ).
جابر بن عبداللّه گوید: نزد رسول خدا(ص ) بودیم , على وارد شدسپس رسول خدا(ص ) فرمود بـه همان کسى که جانم در دست اواست سوگند, این وشیعه اش , به تحقیق , رستگاران اند در روز قیامت واین آیه نازل شد (ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة ).
پـس از آن هـرگـاه اصـحـاب پـیـامبر(ص ) على را مى دیدند که مى آید,مى گفتند: ((خیر البریه آمد))
ابو سعید گوید: على , خیر البریه وبهترین مردم است
ابن عباس گوید: وقتى این آیه نازل شد, رسول خدا(ص ) به على فرمود ((هان ! تو وشیعیانت در روز قیامت از خداوند راضى وخداوند از شما خشنوداست ))
على گوید: رسول خدا به من فرمود آیا نشنیدى سخن خداى را که مى فرماید (ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات , اولئک هم خیر البریة ), تووشیعیانت هستید, قرار ما کنار حوض کـوثـر, آنـجـا کـه هـمـه امـت هـا براى حساب وکتاب مى آیند, تو وشیعیانت زیبا چهره وگرامى واردمى شوید
علماى اهل سنت که این تفسیررا ذکر کرده اند بسیارند, براى نمونه , علاوه بر جلال الدین سیوطى , طبرى در تفسیرش , حاکم حسکانى در شواهد التنزیلش , شوکانى در فتح القدیرش , آلوسى درروح المعانیش ومناوى در کنوز الحقائقش را یادآورمى شویم .
وهـمـچنین خوارزمى در مناقب , ابن صباغ مالکى در فصول المهمه , ابن عساکر در تاریخ دمشق , شـبـلـنـجـی در نـور الابـصـار, ابن الجوزى در تذکرة الخواص , قندوزى حنفى در ینابیع الموده , هـیـثمى در مجمع الزواید, متقى هندى در کنز العمال وابن حجر در الصواعق المحرقة نیز همین تفسیررا ذکر کرده اند.
با این دلیل محکم ومتین , جایى نمى ماند که پژوهشگران قانع شوند به سخنان برخى تاریخنگاران که معتقدند پیدایش شیعیان پس ازشهادت امام حسین (ع ) بوده است .

نظرات 1 + ارسال نظر

ممنون از این تصمیمی که گرفتی

وبتون خیلییییییییییییییییییی عالیییییییییییه


دستتون درد نکنه


انشا الله موفق باشی .

ممنون از شما--

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.