علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

بر کنج لبت نوشته یحیی ویمیت

روزی که شود "اذا السماء انفطرت"

وانگه که شود "اذا النجوم انکدرت"


من دامن تو بگیرم اندر سئلت


گویم صنما "بای ذنب قتلت"


عشق تو مرا "الست منکم ببعید"


هجر تو مرا "ان عذابی لشدید"


بر کنج لبت نوشته "یحیی ویمیت"


من مات من العشق فقد مات شهید...


نظرات 16 + ارسال نظر
خاک بر سر 1394,04,09 ساعت 12:34

واقعا که
ادم گلهای خواهرشو که پس نمیده

یک عقب مونده 1394,03,23 ساعت 15:55

هرجا حضور اهل بُکا فوق العاده است
معلوم می شود که فضا فوق العاده است

در مجلسی که زمزمه و شور و گریه هست
بی شک نگاه مادر ما فوق العاده است

در سفره ای که پهن شود بعد روضه ات
تأثیر لقمه های غذا فوق العاده است

ای تربتت شفای تمامیِّ دردها
در نسخه ی تو نوع دوا فوق العاده است

وقتی که نذر گنبد و تاج ضریح توست
پیداست که عیار طلا فوق العاده است

من در زیارت تو شدم زائر خدا
از بس شباهتت به خدا فوق العاده است

پا را گذاشتم به روی عرش و آمدم
جایی که شأن صحن و سرا فوق العاده است

هر کس که رفت کرببلا ؛ اعتراف کرد
آقاییِ امام رضا فوق العاده است

من را به استجابت کامل رسانده ای
در زیر گنبد تو دعا فوق العاده است

در وادی محبّت تو دیده ام حسین
انس میان شاه و گدا فوق العاده است

از طرز روبرو شدنت با زهیر و حُرّ
فهمیده ام گذشت شما فوق العاده است..
یاعلی

به به...بسیار زیبا بود...ممنون ازشما

هلنا 1394,03,22 ساعت 15:23

یوسف شود، آن کس که خریدار تو باشد

عیسی شود، آن خسته که بیمار تو باشد
اللهم عجل لولیک الفرج

هلنا 1394,03,21 ساعت 10:47

آقا
من اصلِ انتظار تو را برده ام زِ یاد
با انتظارهای فراوانم از شما ...
اللهم عجل لولیک الفرج

شاعر 1394,03,20 ساعت 19:06

سلام مجدد..
واما بعد..
ببین برادر... بنده دارم میگم شما دنبال مفهوم باش.. نه مثل و غیره..
لطفا تعمق بفرما..
ما سگ رو مخلوق خداوند و باارزش میدونیم..
اسلام اینو میگه..
اما توجه داشته باشین برخی حیوانات تجلی افعال و اخلاق زشت و مذموم انسانی هستن..
حدیث هم داریم که اگر اخلاقیات رو (مثل خشم) تبدیل به حیوان کنن میشه شکل سگ..
همون بحث حشر انسانها بصورت خوک و سگ..
که حدیث زیاد داریم..
یعنی براساس اخلاق بد خلق شدند..
این یک مسئله..
بعد اینکه اصلا خود اهل بیت کی و کجا کسی رو سگ خطاب کردن..
حالا دوتا بزرگی از روی حکمتی یا چیزی که احساس کردن یا درک کردن گفتن ما سگ اهل بیت هم نمیشیم...
یعنی هر چیزی منتسب به اهل بیت باشه با ارزشه و قیمت داره..به اصطلاح سگ کوی لیلی..
اما اینکه همه دنبال این باشن که خودشون رو سگ خطاب کنن و از زحمت کشیدن برای آدم شدن و نوکری اهل بیت فرار کنن این من درآوردی و مسری شده..
چون"آدم شدن چه مشکل..."
در ضمن اگر دوتا بزرگوارو عالم برحسب حال خودشون واژه سگ رو بکار بردن دلیل شرعی و ملکوتی نمیشه که همه بچسبن به هوم حرف..
چرا ما عقل خودمون رو تعطیل کردیم و فرمایشات معصومین رو کنار گذاشتیم و چسبیدیم به دوتا شعرو دوتا جمله..
آیا علمای دیگر نگفتن غلام و سرباز و یار اهل بیت باشید؟؟
پس بنده منظورم اینه که کمی دقیق تر باشیم و عوامانه برخورد نکنیم..
سگ اصحاب کهف یک مثال قرآنی بود..
که میخواد با آدم دوپای دارای عقل تلنگربزنه و بگه خاک بر سر شمای بت پرست..
من نفی نمیکنم اگه جایی شاعر از کلمه سگ بهره برد..اما نگاه شما و برخی افراد دیگه خیلی تنده.. وچسبیدن به پوسته و ظاهر کلام..و هسته و باطن اون رو رها کردن..
می بینید که همین چندساله بعضیا کار رو بجایی رسوندن که صدای سگ درمیارن و واق واق میکنن..آخر توجه نکردن میشه این!!
خود امام حسین هم خجالت میکشه با این کارها..
توجه بفرمایید لطفا..

وعلیکم السلام...

بزرگوار شما از کجا متوجه شدید که بنده دنبال مفهوم نیستم؟؟!!

ماجرای رسول ترک رو با دقت بخوانید!!!
منافاتی نیست که کسی خودش رو سگ اهل بیت خطاب کنه ومسیر نوکری رو طی کنه چون این دو در یک مسیر وافق اند وچیز جدا از همی نیستند...
کی گفته ما عقل خودمون رو تعطیل کردیم؟؟سند این حرف شما چیه که به من می فرمایید من عقلم رو تعطیل کردم؟!!
شما نگاه تنده بنده رو از کجا متوجه شدین؟؟
جنابتان چنان صحبت می فرمایید گویی این حقیر شب وروز در راستای سگ بودن اهل بیت قلم می زنم ویا مطلبی می گذارم!!!از کدام مطلب ویا گفتار حقیر به این نتیجه رسیدین؟؟!!


کسانی که واق واق می کنند خودشون باید پاسخگوی اعمال ورفتار خودشون باشن وبه بنده ربطی نداره!!!

بنده هم توصیه می کنم به دقت در همه رفتار وگفتار اهل بیت ، تا ان شاالله زندگی ومرگ ما بشود:
اللهم اجعل محیای محیا محمد وآل محمد ومماتی محمد وآل محمد

از حضورتان ممنون

شاعر 1394,03,20 ساعت 12:26

آقاجان...
چرا شما سریع موضع میگیری؟
ماشین چندتا دنده داره...
چرا شما مثل یک دنده ها گاز میدی؟
ما که نگفتیم آدمیم!!!
ما میگیم چرا شما دوست داری سگ باشی؟
یعنی امام حسین فرمود سگ باش!!
درسته که گفتن وفاداری سگ رو داشته باشین..
اما نگفتن که سگ باشین..
بنظرم خیلی داری احساسی و افراطی اندیشه میکنی؟
باید جان کلام اهل بیت رو بگیرید نه اینکه مثل بعضیا چشم بسته دم از سگ بودن بزنید؟
بازم تکرارمیکنم چندخصلت سگ و سایر حیوانات مثل کلاغ و یا خروس و غیره را داشتن خوبه...اما سگ و کلاغ و خروس شدن درست نیست...
از ما گفتن بود..

سلام علیکم...

من موضعی نگرفتم بزرگوار...
شما نظر خودتون رو فرمودی...حقیر هم نظر خودم رو گفتم...

سگ بودن برا اهل بیت خصوصا سیدالشهدا هم مقامیست بس رفیع که به هرکسی نمیدن...به قول حاج آقا میرباقری که خدا حفظشون کنه می فرمود تو برنامه سمت خدا :حقیقت اینه که بیشتر افراد کلب شیطانند وبا یک اشاره از سمت شیطان به سمتش میرن ،حالا اگر کسی سگ حسین خطاب شدن ترفیع درجه هست ومقام بالاییه اونم اگه قبول کنند...
من یک بیت شعر گفتم شما این همه منو متهم کردی:افراطی،احساسی، یکدنده ، چشم بسته...
بزرگوار: انی سلم لمن سالمکم...نوکر همه نوکران حسینم ان شاالله...

آیت الله کمپانی رحمت الله علیه:
مقام عشق چه دانی چه رفعتی دارد
زبان عشق چه فهمی اشارتی دارد
سخن ز زشتی لیلی مگو بر مجنون
که زشتی اش بر مجنون ملاحتی دارد
تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی؟!
سگ محله لیلی حکایتی دارد...
سگی که معبر او پیچ کوچه لیلیست
فقط بخاطر لیلیست ارزشی دارد.

در ضمن حضرتعالی شاعر هستی به فن استعاره و... که در صنعت شعر بکار میره آشنایی داری...
از حضورتو واعلان نظرتون ممنونم

شاعر 1394,03,19 ساعت 12:53

چون خون خدا بیا مسلمان باشیم
یا حداقل شبیه سلمان باشیم
مولا ، سگ آستان نمی خواهد مرد !
او کرده قیام ، تا که « انسان » باشیم..
....
السلام علیک یا اباعبدالله

من به سگ بودن خود معترفم اما کاش...
آنکه می گفت بود آدم تو آدم بود...
السلام علیک یا حسین بن علی علیه السلام

ممنون از حضورتون

هلنا 1394,03,19 ساعت 08:44

تا تو به من نظر کنی
زیر و زبر شود دلم
همچو نگاه رحمتت
رنگ سحر شود دلم
شاهد مدعای من
سوز دل و نوای من
ای همه دعای من
این تو و این ندای من
خدای من خدای من
خدای من خدای من
بی خبران عشق را
یک نظر تو کافی است
بی خبرم ولی گهی
اهل نظر شود دلم
یک شبه آشنای من
تا به ابد برای من
خدای من خدای من
خدای من خدای من
دائم اگر نگاه تو
تازه کند حواله ام
این دل سخت بشکند
درٌ و گوهر شود دلم
ای کشش محبتت
بسته به دست وپای من
خدای من خدای من
خدای من خدای من
وای اگر عنایتت
از دل من حذر کند
شام وسحر ملازم
خوف و خطر شود دلم
با تو رسد عطای من
بی تو رسد بلای من
خدای من خدای من
خدای من خدای من
گفتگوی تو با دلم
در دل شب صفا دهد
گرچه تمام روز هم
با تو به سر شود دلم
همدم روزهای من
مونس شام های من
خدای من خدای من
خدای من خدای من

معصوم 1394,03,18 ساعت 17:26

سلام::

اولا حرفای من اینقده خنده دار بوده که شما قهقهه می زنی؟؟؟

دوما من مطمئنم اون جاهای که این مناجات اونم توسط حضرت علی(ع) خونده میشده اوناهم با شنیدنش آروم میشدن

سوما من مومن نیستم

چهارما غم وغصه هیچ کسی اینقده قهقهه زدن نداره

هلنا 1394,03,18 ساعت 08:52

کوله بارت را ببند...

شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم!

بشناسیم خدا را و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم.

کوله بارم از گناهه...روم سیاهه روم سیاهه...از تو ای عزیز زهرا...خواهشم یه نیم نگاهه...

یک عقب مونده 1394,03,17 ساعت 23:01

سلام.تبریک برای وب تکانی تون...
التماس دعای ویژه..
من از زبان شاه و گدا طعنه میخورم...
دارم به جای آب و غذا طعنه می خورم
هر کس رسید یک لگدی زد فتاده را...
از دوست ، آشنا، بخدا طعنه می خورم
شبگرد کوچه های غمم ، اشک جاریم.
از راه و ماه و آه و هوا طعنه می خورم
چون یک دعام بهر ظهورت اثر نکرد.
از دست های رو به دعا طعنه می خورم
دیگر شمال و غرب و جنوبم همه اش یکی است..
فرقی ندارد از همه جا طعنه می خورم
آقا قرار بود به پایت شوم شهید.
حس می کنم که از شهدا طعنه می خورم
پس کو کجاست یار، به ما هم نشان بده ؟؟؟
با این دو جمله از رفقا طعنه می خورم
بیماریم بخاطر یک ترک عادت است........ من مدتی است بهر شفا طعنه می خورم
آقا تو دیر کرده ای و من مقصرم.
در خجلتم نگو که چرا طعنه می خورم

سلام بزرگوار...
اتفاقا دعای عقب مونده ها زود مستجاب میشه...
خداخیرتون بده

یک عقب مونده 1394,03,17 ساعت 22:59

پیامبر صلی الله علیه و آله :
خداوند عز و جل ، هیچ پیامبری را جز در جوانی ، مبعوث نکرد ، و به هیچ دانشمندی ، جز درجوانی ، دانش عطا نشد..
...

یک عقب مونده 1394,03,17 ساعت 22:56

یادتان هست همه عین برادربودند...
تاجر و کارگر انگار برابر بودند...؟
یادتان هست چه شوری همه جا برپا بود....
عجم و ترک و لر و کرد و عرب آنجابود...؟
یادتان هست همه گوش به فرمان بودند..
سینه چاک سخن پیر جماران بودند...؟
یادتان هست که میگفت اگر پُرباریم..
همه را ازنمک ماه محرم داریم...؟
یادتان هست که ازحیله دشمن میگفت...
یادتان هست که ازپیله دشمن میگفت...؟
گفت دلداری دشمن دلتان را نبرد.
مثل طوفان زده ها، حاصلتان را نبرد...!
جنگ، جنگ است فقط رنگ عوض میگردد.
نقشه ها درپی هرجنگ عوض میگردد...!
جنگ آنروز اگر موشکی و سرکش بود..
آتش فتنه امروز پر از ترکش بود...!
جنگ امروز، به دنبال اصول دین است....
این همان زخم قدیمیست، ببین چرکین است.
چشم واکن اخوی، خوب ببین یارکجاست.
نخل بسیار، ولی میثم تمارکجاست...؟
اَیْنَ عمار کجایید جوانان وطن..
اَیْنَ عمار بیایید جوانان وطن...!
مامحال است که از بیعتمان برگردیم.
تاکه مثل پسرفاطمه بی سر گردیم...!
یادمان هست که مدیون شهیدان هستیم..
اهل جمهوری اسلامی ایران هستیم...!

هلنا 1394,03,17 ساعت 14:41

از رهبر واقعااااااااا؟؟؟
قشنگ بود
نمیدونستم مقام معظم رهبری هم شعر میگن

هلنا 1394,03,17 ساعت 14:27

بله منتظرم
متاسفانه نمیدونم از کیه

می تونم بپرسم کیه ؟

شعر از رهبر عزیزمون بووووووووووووود

هلنا 1394,03,17 ساعت 13:58

هجر تو مرا ان عذابی لشدید
بسیار زیبا
اللهم عجل لولیک الفرج
الهی امین

شما منتظر کسی هستین؟؟؟

چون به شعرهای با مضمون هجران ودوری کنش وواکنش دارین!!!

می دونین این شعر ازکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.